"יש פה קהילה, וזה לא מובן מאליו בבניין יוקרתי"

קבוצות ריצה עם השכנים, הרצאות במועדון ושתילת עצים בפארק: פרויקט קריית האומנים בראשל"צ הוא הרבה יותר מסתם מתחם מגורים

פורסם ב: 17.01.2024
תחושת הקהילה מאפיינת מאוד את השכונה. צילום: דוניץ-אלעד


פרויקט קריית האומנים במזרח ראשון לציון עומד להשתדרג בקרוב עם שני בניינים חדשים ונוצצים, השביעי והשמיני במספר. בטווח הארוך יותר, צפוי המתחם לכלול סך הכל 14 בניינים, שיכילו 1,386 יחידות דיור. בין הבניינים, המשתרכים לגובה של 25 ו-30 קומות, ישתרע פארק ירוק של כ-15 דונם.

למתעניינים מוצעות דירות בסטנדרט הגבוה ביותר, הכוללות מפרט עשיר: מרפסת שמש, מחסן צמוד וחניון תת קרקעי בן ארבע קומות. לרוכשים תחכה גם קומת לובי מעוצבת ויוקרתית, ויתרון אדיר של קרבה לתחנת הרכבת "הראשונים" ומתחם קניון עזריאלי הצמוד אליה.

אלא שעם כל הכבוד למפרט העשיר, שבוודאי ירשים כל רוכש פוטנציאלי, הערך הגדול הנוסף שממתין לדיירי המתחם החדשים הוא תחושת הקהילה שמאפיינת מאוד את השכונה. בניגוד לבניינים מנוכרים בהם אנשים לא מכירים אפילו את שמם של השכנים באותה קומה, בקריית האומנים המציאות היא אחרת.

"הקהילה כאן מאוד מלוכדת, ונוצרות אינספור חברויות וקשרים אישיים", מספר ולדימיר ניידה, מנהל הפרויקט מטעם חברת אלעד-דוניץ. "נפגשים יחד אחר הצהריים, פותחים קבוצות ריצה ואפילו קובעים הרצאות במתחמים המשותפים. לא מדובר בסתם עוד בניין או שכונה, אלא בקהילה של ממש – מקום שאנשים רוצים לחיות בו. בשכונות ישנות זה לא דבר מאוד נדיר, אבל בבניין מגורים יוקרתי כמו פה – זה בכלל לא מובן מאליו".

הסלוגן שנבחר לפרויקט הוא "לחיות טוב זו אמנות", כשהכוונה היא לאותה קהילה שניידה מדבר עליה: שכנים שהם גם חברים, בעלי מקצוע שגרים בבניינים, שותפים לרכישות, חברים לילדים, גינה קהילתית, גינת שעשועים, מועדון דיירים שניתן לקיים בו ימי הולדת ומפגשים, קבוצת ספורט שהיא חלק מהשכונה וכיוב'. "זוהי הצעת הערך הגדולה ביותר שאנחנו יכולים לתת לתושבים שיבחרו לקנות או לשכור דירה במתחם הזה", מסכם ניידה.

שטחים ירוקים וגני שעשועים

מי שאחראי על יצירת הקהילה, הפעילויות והחיבור בין האנשים הוא חברת "שכנים" המלווה את חברת דוניץ-אלעד מזה מספר שנים. מנהלות הקהילה של חברת "שכנים" דואגות לפעילות שוטפת, ומארגנות אירועים קבועים והפנינגים מיוחדים.

כך למשל, במהלך המלחמה עשו הדיירים שימוש משמעותי במועדון הדיירים בקומת הלובי – כדי להיפגש זה עם זה ולבלות זמן ביחד בזמנים הקשים. בימים יותר רגועים של שגרה, הם משתמשים בחללים המשותפים לקיום אירועים קטנים.

בנוסף, בין הבניינים הוקמו שטחים ירוקים וגני שעשועים, בשיתוף העירייה, לרווחת הדיירים והמשפחות. הדיירים עצמם יוכלו להיות מעורבים בתכנון ובשימור חלק מהשטחים הירוקים, ולשתול צמחים בעצמם.

המתחם עצמו מיועד לכל סוגי האוכלוסיות. בשנים האחרונות הוצעו למכירה בפרויקט יחידות דיור במגוון גדלים החל משלושה ועד חמישה חדרים, המיועדות למשפחות, זוגות צעירים, משפרי דיור ומשקיעים. כמו כן, מתגוררים במתחם בעלי הדירות הישנות שפונו במסגרת התמ"א, שהחלה לפני יותר מעשור.

צילום הדמיה