איך לבחור דירה להשקעה?

עבור רבים מאיתנו, רעיון ההשקעה בנדל"ן הוא הדרך הטובה ביותר לשמור על ערך הכסף. אנו נוטים לסמוך פחות על ניירות ערך ויותר על קירות הבטון, מתוך תפיסה שדירה יכולה להוסיף ערך לכסף שלנו. גם הריבית הנמוכה משכנעת אותנו שעדיף להשקיע בדירה. אחרי הכול, הריבית שנקבל על חסכון בבנק שואפת לאפס והמשכנתאות יחסית זולות.

היום מאוד פופולרי לרכוש דירה להשקעה. אם גם אתם שוקלים זאת, הנה כמה טיפים חשובים שידריכו אתכם בדרך להשקעה נבונה בנכס.

בצעו מחקר שוק בנושא דירות להשקעה

מה אתם יודעים על שוק הדירות? האם אתם מכירים גם את הסיכונים ולא רק את היתרונות? חשוב לוודא שרכישת דירה היא אכן סוג ההשקעה שאתם מחפשים. אולי הכסף שלכם יוכל להרוויח יותר במקום אחר? אומנם השקעה בנדל"ן משתלמת לאורך השנים, אבל חשוב שתכנסו לעולם הנדל"ן בעיניים פקוחות ותכירו את היתרונות והחסרונות הפוטנציאליים. דברו עם בעלי ניסיון, חברים או בני משפחה. ככל שהידע שלכם בנושא יהיה רחב יותר, כך יגדל הסיכוי שההשקעה שלכם תשתלם.

רכשו דירה באזור מבטיח

המונח "אזור מבטיח" לאו דווקא מתייחס לאזור הכי יקר או הכי זול, אלא למקום מבוקש, פופולרי או פוטנציאלי שרוצים לחיות בו מסיבות שונות. לכן, אם מדובר בעיר שינה או בשכונות המרוחקת מהמרכז האורבני, מומלץ להעלות כמה שאלות המתמקדות בהיבטים החשובים של השקעה מוצלחת בדירה:

  • באילו שכונות נמצאת התחבורה הציבורית הטובה ביותר?
  • היכן נמצאים בתי הספר הטובים ביותר למשפחות צעירות?
  • היכן הסטודנטים מעדיפים לגור?
  • האם הדירה שאתם רוצים לרכוש מתאימה ללוקיישן שבו יבחרו גם דיירים אחרים, אלה הרוצים לגור בדירה דומה לשלכם?

רבים נוטים לרכוש דירה קרוב למקום מגוריהם. יש בכך יתרון כי הם מכירים טוב יותר את הסביבה הקרובה לביתם ומסוגלים לזהות את טיב הנכס ואיכות המיקום. כאשר הנכס קרוב אליכם, גם קל יותר לפקוח עליו עין. אבל לפעמים דווקא כאשר מתרחקים מהידוע והמוכר, מתגלה התמונה הרחבה וניתן למצוא את הדירה המתאימה ביותר. ובנוסף, תמיד תוכלו להעסיק מתווך שידאג במקומכם לדירה שרכשתם הרחק ממקום מגוריכם.

בכל מקרה, אם החלטתם להרחיב את אזורי החיפוש מומלץ לנסות למצוא דירה בעיר המושכת אליה משפחות צעירות או סטודנטים, ויש בה תחבורה ציבורית נוחה או מוסדות להשכלה גבוהה.

חשבו את כדאיות ההשקעה בדירה

לפני שאתם יוצאים לראות נכסים, קחו עט ונייר ורשמו את עלויות הדירות שאתם מחפשים ואת שכר הדירה הצפוי מהן. רוב המשקיעים רוצים ששכר הדירה יכסה 125% מהמשכנתא, אבל זה לא תמיד ריאלי.

כאשר ברורים לכם הנתונים החודשיים של גובה החזרי המשכנתא ושכר הדירה הצפוי, תוכלו לערוך חישובים ולהגיע להחלטה האם ההשקעה כדאית. אל תשכחו לקחת בחשבון גם את עלויות התחזוקה, ואת העובדה שלפעמים הנכס עלול להישאר ריק במשך חודש או חודשיים.

חשבו את התשואה

כולנו שמענו על המיליארדרים שהשקיעו בנדל"ן והרוויחו בגדול. גם אתם יכולים לצפות שמחיר הבית יעלה בטווח הארוך, אבל השקעה לצורך הכנסה בדרך כלל לא מצמיחה הון בטווח הקצר.

כדי להשוות בין ערכי הנכס השונים, השתמשו בתשואה של כל אחד מהם וחשבו את שכר הדירה השנתי כאחוז ממחיר הרכישה. לדוגמה, אם מחיר הדירה הוא 1,700,000 ₪ ודמי ההשכרה החודשיים הם 6,000 ₪, אחוז התשואה ל-12 חודשים יהיה 4.24% לפי החישוב: 4.24%=6000×121,700,000

על מנת לממן את המשכנתא ולשמור על מלוא ערך הנכס, חשוב לוודא שאכן תוכלו להרוויח הכנסה משכר הדירה.

בררו מי יהיו הדיירים שלכם

במקום לדמיין עם הייתם רוצים לגור בנכס שרכשתם, שימו את עצמכם בנעלי דיירי היעד. מי הם, ומה הם רוצים?

  • אם אלה סטודנטים, עדיף שהדירה תהיה נוחה וקלה לניקוי אבל לא מפוארת.
  • אם אלו אנשי מקצוע צעירים, הדירה צריכה להיות מודרנית ומסוגננת אבל לא בהפרזה.
  • אם מדובר במשפחה, יהיו להם חפצים משלהם והם יזדקקו למקומות אחסון.

זכרו שכאשר תאפשרו לדיירים להפוך את הדירה לביתם – הם ירגישו יותר בבית. דיירים אלה גם ישכרו את הדירה לטווח ארוך יותר, ואלה חדשות טובות עבורכם.

מעוניינים לקבל מידע נוסף?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם